יום שלישי, 9 בספטמבר 2014

לגור חינם בת״א

מחאת האוהלים ברוטשילד 2012 נכשלה כי היא היתה זיוף. הצגה. ואני מדבר בשם עצמי קודם כל. שלא תבינו לא נכון, זה לא שלא כבד על אנשים כל יוקר המחייה כאן, הטענות היו נכונות ואמיתיות, אבל המחאה עצמה היתה אחיזת עיניים. אלפי האוהלים בשדרה של אנשים שבכאילו חיים וישנים שם, אבל למעשה כל אחד בא להסתלבט ולטבול קצת מגרסת הוודסטוק הישראלית של 2012. והיה מדהים. אני לא אשקר. היה פיצוץ. קרנבל שלם של הופעות רחוב עם עירבובייה של רעיונות, טענות והצעות ממגזרים חברתיים שונים. אבל בתכלס, את העיקר - הורדת מחירי הדיור ויוקר המחייה - פספסנו בגדול. ולמה? כמו שכבר אמרתי, היינו פיקציה.

הפתרון פשוט - הכל עניין של היצע וביקוש 

כל מה שהיינו צריכים (ועדיין אפשרי לעשות) בשביל לחתוך את מחירי הדיור ב 30% לפחות זה באמת , אבל אני מתכוון באמת, לעבור לחיות ולגור באוהל. לא סתם לפתוח אוהל בשביל להסתלבט בוא כמה שעות בערב, להדליק גחל נרגילה ולחזור לדירה שבא אנחנו משלמים חשבון שכ״ד מלא. אלא לעזוב לגמרי את הדירה הנוכחית שלנו (צעד קיצוני ואמיץ, אני מודה) ולעבור לחיות באוהל. בחינם. בלי לשלם יותר שכ״ד לכל הבני זונות התאוותנים ורודפי הבצע האלו.  שהם אגב חלק מאיתנו, אבל זאת כבר בעיה אחרת לפעם אחרת.

תחשבו שבכל חודש מתפרסמות ביד 2 והומלס בערך כ  3,000 דירות חדשות להשכרה בכל תא. אם במקביל יעזבו 3,000 איש את הדירות שלהם ויפסקו לשלם שכ״ד הרי לנו שכבר הכפלנו את ההיצע בשתיים. 6,000 דירות פנויות להשכרה מבעלים מפוחדים שקיבלו בראש וכבר לא עומדים אצלם בתור מחוץ לדלת. יותר היצע + פחות ביקוש = הוזלת מחירים. אל״ף בי״ת של מכירות למתחילים.

אבל אני ממש לא פתחתי את הבלוג הזה בכדי לפתוח כאן מחאה, או לשכנע אנשים לשנות את צורת החיים שלהם, בכדי שיישאר להם אחכ יותר כסף לחופשות או בזבוזים אחרים בסוף השנה. זה ממש לא מעניין אותי. אני רק דואג לתחת שלי. אתם תעשו ותשלמו מה שבראש שלכם. אני החודש הולך להכניס לבנק משכורת נטו שתעבור בחשבון נקי כמו צנרת חדשה בבית של יאיר לפיד.  בלי הוצאות שכ״ד, בלי ארנונה, בלי חשמל, בלי חשבון מים או ועד. נקי.

ועל כל ההרפתאה הזאת והחוויות והאנשים שאני אפגוש בדרך אני הולך לכתוב כאן. אתם מוזמנים לעקוב ולהתעדכן.

יום חופש, זזתי לים. הדבר היחיד שעדיין לא דורשים מאיתנו לשלם עליו מס, בינתיים. שיזוף נעים לכולם.

2 תגובות:

  1. שיהיה בהצלחה! אני אעקוב.

    השבמחק
  2. רעיון מאוד טיפשי גבר.
    נניח שכולם יעשו את זה,המחירים יפלו אתה צודק.
    ואז ימאס לאנשים ויחזרו לדירות,לא לפני שמי שיכול יקנה דירה והמחירים יעלו חזרה.
    מי הרויח: מי שיצא ראשון מהאוהלים ולקח את הסחורה.
    מי הפסיד: מי שנשאר אחרון באוהלים וציפה שהמחירים ירדו עוד.

    הבעיה היא שהממשלה מבזבזת כסף שאין לה(מינוס) ושהשיטה הכלכלית מבוססת על כסף כחוב,מה שיוצר חובות הולכים וגדלים במערכת הכלכלית.
    החובות האלה כמו משכנתא לוכדים חלק הולך וגדל מהכסף הפנוי כי מי שמרויח את הריבית לא רץ לבזבז אותה אלא קונה נכסים שהוא וילדיו לא יגיעו לעולם לאוהל...

    השבמחק